top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

הדברים המרכזיים שהפכו את ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, לאיש העשיר בעולם

כאשר איש עסקים מוצלח כמו ג'ף בזוס מוכן לחלוק איתנו את 4 הדברים המרכזיים שתרמו להצלחתה של אמזון, שווה להקשיב וללמוד.


בהרצאתו המצורפת בסוף הפוסט, בזוס מתמקד ב- 4 דברים מרכזיים שתרמו להצלחתה האדירה של חברת אמזון.


להלן הרשימה הקצרה:

1. התמקדות אובססיבית בלקוחות

2. להמציא ולחדש

3. חשיבה לטווח ארוך

4. זהו תמיד היום הראשון


1. התמקדות אובססיבית בלקוחות

רוב העסקים נוטים להתמקד במתחרים שלהם ולא בלקוחות. עסק המתמקד בלקוחותיו יזכה לנאמנות כל עוד הוא יוצר עבורם את הערך המובטח. אנחנו משתדלים ליישם גישה זו בקרן קפלר קפיטל ולהתמקד במשקיעים וביצירת ערך עבורם.


2. להמציא ולחדש

קל להצהיר כי החברה מתמקדת במחקר ומנסה להמציא דברים חדשים, אך במציאות קשה מאוד ליישם תרבות עסקית הדוגלת בחדשנות. הסיבה העיקרית לכך היא כי המצאות דורשות משאבים כספיים ומספר גבוה של כישלונות, זוכרים את תומאס אלווה אדיסון ז"ל? על מנת שארגון ימשיך לנסות להמציא ולחדש הוא חייב לחשוב לטווח ארוך, מעבר לכישלונות הראשוניים בדרך להמצאה.

3. חשיבה לטווח ארוך

כמעט כל המנכ"לים מצהירים כי הם חושבים לטווח ארוך, אך פעמים רבות פועלים לשיפור התוצאות בטווח הקצר. היכולת לחשוב לטווח ארוך, של מספר שנים, מהווה יתרון יחסי מהותי לחברה עסקית. בד"כ יתרון זה קיים בחברות בהן המנכ"ל הוא גם המייסד, וכך מקומו בחברה בטוח יותר והראייה העסקית שלו היא לטווח ארוך יותר. פעמים רבות מנכ"לים שכירים מפחדים להתחיל תהליכים לטווח ארוך, שיכולים לפגוע בתוצאות בטווח הקצר, מהפחד שיפטרו אותם לפני שיזכו לקצור את פרות ההשקעה. בעיה זו קיימת גם בפוליטיקה הארצית ובאימון של קבוצות ספורט.


4. זהו תמיד היום הראשון

בכל יום יש משהו נוסף לעשות ולחדש, אין סיבה לנוח על זרי הדפנה גם שהגעתם ליעד מסוים. ישנם יעדים חדשים והחברה צריכה להמשיך ולהשתפר בשביל להעניק שירות או מוצר טוב יותר ללקוחותיה.


לסיכום,

אני לא מבטיח שאם תיישמו את 4 הדברים האלו אתם בדרך להיות האיש העשיר בעולם, אך סביר מאוד שהעסק/הפרוייקט שלכם יצליח מעל הממוצע. ניתן לצפות בסרטון הקצר של בזוס, בו הוא מסביר במילים שלו את כל הדברים שהוא יודע, על ידי לחיצה על הקישור למטה.

בתחילת הסרטון, בזוס מתייחס בקצרה לימים הראשונים של חברת אמזון.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר




0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page