top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

אלטשולר תומכים בהמשך גידול באופל

אלטשולר שחם ק.גמל רכשו כ-10% מהחברה בהקצאה פרטית תמורת כ-27 מ' ש"ח

אלטשולר שחם ק.גמל רכשו כ-10% מהחברה בהקצאה פרטית תמורת כ-27 מ' ש"ח. מעבר להבעת האמון וכניסה של גוף מוסדי לחברה, מדובר בגידול בהון העצמי של 35%. הגידול בהון העצמי יעזור לאופל להגדיל את תיק האשראי ולחסוך בעלויות מימון.


רציתי להתייחס ל-2 נקודות שפחות מתייחסים אליהן בניתוח החברה:

1. מבנה ההון של החברה - לאופל יש 14 מ' אופציות סדרה 3 עם מחיר מימוש עדכני של 3.36154 ש"ח למניה. כלומר אם כל האופציות ימומשו, החברה צפויה לקבל עוד הון של 47 מ' ש"ח. מועד הפקיעה של האופציות 15/10/2019. כאשר מוסיפים את ההון ממימוש פוטנציאלי של האופציות ל-27 מ' ש"ח שהתקבלו מאלטשולר שחם מדובר בהכפלה של ההון העצמי שהיה רשום לסוף 2018.

2. דירוג אשראי - הגידול בהון, ובמיוחד ע"י משקיע עוגן מוערך, יכול לתמוך בשיפור דירוג האשראי של החברה. אם בשלב מסוים אופל יצליחו להיכנס לקבוצת דירוג ה-"A", תנאי המשחק ישתפרו מאוד. לדוגמה, חברת "נאוי" יכולה לגייס נע"מ (ניירות ערך מסחריים) בריבית של בנק ישראל + 0.9% ולגייס אשראי מהבנקים בריבית של פריים מינוס חצי אחוז לעומת אופל המשלמת פריים 0.7%+.


לסיכום,

גיוס ההון הפרטי מאלטשולר שחם ק. גמל מהווה נקודה מאוד משמעותית בהתפתחות החברה. אינני יודע אם האופציות יכנסו לכסף וימומשו, אך אם אכן זה יקרה - החברה צפויה להיות עם יכולת צמיחה משמעותית מאוד. אני מאמין שנראה את החברה ממשיכה להתרחב דרך הסניפים הקיימים וע"י פתיחת סניף נוסף.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page