top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

ההצלחה מתחילה עם WHY



סיימון סינק (Simon Sinek) הוא כוכב ב-TED, מי שעדיין לא ראה וידאו שלו מוזמן לחפש ב-YouTube. סימון כתב ספר על איך מנהיגים גדולים ועסקים מצליחים לעורר השראה ופעולה. לדעתי, הספר שווה את הזמן שלכם.


הספר מעודד אתכם לשאול את השאלה החשובה לכם ולארגון שלכם, למה אתם עושים את הדברים שאתם עושים? מהי התכלית, המטרה או האמונה שלכם? שהובילה אתכם לעשות מה שאתם עושים. הארגונים והאנשים שמעוררים השראה מתמקדים קודם כל בשאלה "למה?" ורק אחר כך עוברים לשאלות "איך?" ו-"מה?".


סיימון נותן דוגמה, שעוזרת להבין את ההבדל בין ארגונים שמתחילים בשאלה "למה?" לבין הארגונים האחרים. הוא בחר את חברת אפל, בגלל שהיא מוכרת לרוב האנשים.

אם אפל הייתה מתנהגת כמו רוב החברות האחרות, המסר השיווקי שלה היה מתחיל בהצהרה על מה שהחברה מייצרת ולאחר מכן הסבר על איך מתבטא היתרון שלה.


"אנחנו מייצרים מחשבים נהדרים.

העיצוב שלהם יפה, הם פשוטים לשימוש וידידותיים למשתמש.

רוצים לקנות אחד?"


רוב החברות מנסות למכור את השירות או המוצר שלהם בצורה הזו. הם מתחילים לתאר את המוצרים והשירותים של החברה. הארגונים שמעוררים השראה פועלים אחרת. בדוגמה של אפל זה מוצג כך:


"אנחנו מאמינים שיש לקרוא תיגר על הסטטוס קוו בכול מה שאנחנו עושים. אנחנו מאמינים בחשיבה שונה.

אנחנו קוראים תיגר על הסטטוס קוו על ידי כך שהמוצרים שלנו מעוצבים יפה, פשוטים לשימוש וידידותיים למשתמש.

רצה המקרה ואנחנו גם מייצרים מחשבים מעולים. רוצים לקנות כזה?"


הספר כולל דוגמאות נוספות על עסקים שונים, אך הוא מתייחס גם לנושאים שאינם עסקיים. סיימון נותן דוגמה כיצד בחור מציג את עצמו בדייט, ואיך ניתן לשפר את הסיכויים שהקשר ימשיך עם שימוש בתקשורת נכונה יותר. הוא גם מזכיר את הנאום של מרטין לותר קינג - "יש לי חלום" ולא "יש לי תכנית", על מנת להדגיש שהשראה מגיעה מחזון ולא מתכנית מפורטת.


כמובן שכל מי שבעל ניסיון בעסקים יודע שרעיון זה רק הצעד הראשון והביצוע הוא קריטי להצלחה. אם אתם רוצים להיות בטופ של העסקים והאנשים - אתם צרכים לדעת גם להגדיר את ה-"למה" וגם להוציא לפועל את התכנית בנחישות והתמדה.


אם אתם רוצים לעורר השראה, תקדישו קצת זמן לקרוא את הספר ולראות את הסרטונים ב-YouTube.


מצ"ב קישור לספר באמזון: https://amzn.to/35pr9D9



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page