top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

מזל טוב - חוגגים שנתיים בקרן קפלר קפיטל


מרק דני ואני חוגגים היום שנתיים של פעילות משותפת כמנהלים של קרן קפלר קפיטל. זו בהחלט הייתה תקופה מאתגרת, הכוללת שעות רבות של מחקר, שיחות עם הנהלות, דיוני ניהול סיכונים, ובמקביל בניית התשתית של הקרן לשלב הצמיחה. מנהל קרן גידור מנהל 2 דברים: 1) את ההשקעות בקרן - הפורטפוליו ; 2) את השותף המנהל (GP) - החברה המנהלת של הקרן, שהיא עסק לכל דבר.


הדבר שאנו הכי שמחים להגיד בשלב הזה, שאכן יצרנו ערך משמעותי למשקיעים בקרן, אבל, זה לא היה קל. לקח לנו זמן להיכנס למסילה ולבנות את התשתיות הנכונות. איך שהתחלנו לעבוד, נדרשנו להשקיע זמן רב לעבודה על דברים שקשורים לבניית תשתיות, במקביל לניהול תיק ההשקעות, תוך כדי שהשווקים צללו. לאחר מכן, כאשר נכנס כסף משמעותי ביחס לגודל הראשוני, הגיע הזמן של עליות חזקות בשווקים, ולא הספקנו להקצות את כל הכסף החדש. כתוצאה מכך, לא כל כך נהנו מחודש ינואר 2019 - שהיה חודש חזק מאוד.


זה מה שכתבנו למשקיעים בקרן, במכתב השנתי של 2019:


"שנת התשתיות של קרן קפלר

כאשר יורד גשם חזק בישראל או כאשר נוסעים לעבודה בבוקר, מרגישים את חוסר ההשקעה בתשתיות. השקעה בתשתיות היא השקעה שאינה מלהיבה, היא יקרה ואת התוצאות שלה לוקח זמן לראות. שנת 2019 הייתה שנת ההשקעה בתשתיות של קרן קפלר. זו השנה הראשונה לפעילות של השותפים המנהלים ביחד, ומרבית הזמן הוקדש לבניית תשתית עבודה נכונה וצבירת ידע עבור השנים הבאות.

התשתית המרכזית של קרן קפלר היא העמקת המחקר של חברות פוטנציאליות להשקעה וחברות שכבר מוחזקות ע"י הקרן. הקדשנו זמן רב ומשאבים רבים למחקר מעבר לדוחות הכספיים. נפגשנו עם ההנהלות של החברות, סיירנו במפעלים ונסענו גם לפגוש את החברות המתחרות. מרק נסע מטעם הקרן לניו-יורק להיפגש עם כל ההנהלה הבכירה של חברת Atento, השקעה גדולה בקרן. אנו גם עורכים על בסיס שבועי, שיחות עם הנהלות של חברות שנסחרות בבורסות שונות בעולם. על מנת להרחיב את מקורות הרעיונות והמידע שלנו, פתחנו רשת קשרים ענפה עם מנהלי קרנות גידור ומנהלי קרנות פנסיה בעולם.

כל אלו הפעולות שעשינו מהיום הראשון בו התחלנו לעבוד יחד. הניצנים הראשונים של תוצאות ההשקעה בתשתית הקרן נראו בחציון השני של 2019, לעומת החציון הראשון. עם זאת, אנו מעריכים כי את התוצאות המשמעותיות יותר נראה במהלך שנת 2020."


לאחר שסיימנו 10 חודשים בשנת 2020, אנו בטוחים שעשינו את ההחלטה הנכונה בתחילת דרכנו. ההשקעה הראשונית בתשתיות נכונות תשרת אותנו בשנים הבאות. הפעילות בקרן תמשיך להתמקד במחקר, חיפוש אחר השקעות, ניהול סיכונים ותהליכי שיפור ולמידה. ב-GP (החברה המנהלת של הקרן) הפעילות תתמקד בשלב הצמיחה של הקרן ומתן שירות אישי וערך נוסף למשקיעים.


אנחנו מתרגשים להתחיל שנה נוספת בעבודה שאנחנו אוהבים, במטרה להמשיך להביא ערך לאנשים שבחרו לתת בנו אמון. הסיסמה שלנו היא "Building Trust & Value" - דבר ראשון שאנחנו בונים הוא אמון ואחר-כך ערך. ללא האמון של המשקיעים בקרן, התוצאות שלנו יהיו שונות באופן משמעותי. למשל, בחודש מרץ השנה, שהחברים שלנו שמנהלים קרנות נאמנות נאלצו למכור מכל הבא ליד כדי להחזיר כסף למשקיעים שפדו את הקרנות, אנחנו היינו בצד השני, ויכולנו לקנות מניות בזול. לכן, אנו מקפידים לצרף משקיעים בעלי חשיבה לטווח ארוך, אשר רוצים לנצל את התנודות בבורסה לטובתם.


שבוע טוב,


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page