top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

מחכים להזדמנות הנכונה להיכנס לשוק? רעיון רע


בשנה האחרונה אני בקשר עם מספר משקיעים שמחכים להזדמנות הנכונה להיכנס לשוק. עברנו את מבחן האמינות והמקצועיות והם כבר מוכנים להשקיע בקרן קפלר קפיטל, אבל הם מחכים להזדמנות הטובה להיכנס לשוק כי עכשיו יקר מדי. לאורך השנים, למדתי (גם בצורה כואבת) שאי אפשר לתזמן את השוק. אין לי מושג אם השוק יעלה או ירד בשנת 2021, והאם דווקא ברבעון הראשון יהיו עליות או ירידות.


מה אני כן יודע בוודאות גדולה?

1) העסקים (מניות) שאנחנו רוכשים בקרן נסחרים במחיר זול מאוד לעומת הערך הכלכלי שלהם. כלומר, אנחנו רוכשים בהנחה.

2) שוק ההון ימשיך להיות תנודתי, גם מסיבות שאנחנו פחות חושבים עליהן כעת.

3) כקרן שמשקיעה בשווקים מערביים, תמיד יש גיאוגרפיה שיש בה יותר הזדמנויות. קל לנייד הון בנכסים סחירים.

4) אפשר להרוויח בתיק מניות גם כאשר המדדים עומדים במקום או יורדים קצת.

5) מי שלא משקיע לטווח בינוני-ארוך, שיחפש אפיק השקעה אחר. בקפלר אנחנו מסרבים לקבל כסף ממשקיעים, שיש להם אופק השקעה קצר.


2 סיבות מרכזיות למה לדעתי זו מדיניות גרועה לחכות לזמן הנכון להשקיע?

  1. הסיכוי שבאמת תשקיעו שיהיו ירידות חדות הוא קטן מאוד. כאשר מתחילות הירידות, יותר קשה לקנות מבחינה פסיכולוגית. לפעמים מבקשים עוד קצת הנחה במחיר, אולי יהיה מיתון, אולי שפל כלכלי. העיתונות חוגגת עם הכותרות והפחד משתק. תבדקו את עצמכם, האם אתם מחכים לירידות בשווקים כבר שנה ולא נכנסתם לשוק במרץ?

  2. זה מאוד מעייף ומתסכל. אף פעם לא תזמנתי כניסה לשוק המניות. אני בשוק מגיל 13, שקניתי את נייר הערך הראשון שלי, ומאז לעולם לא עזבתי. אבל הייתה תקופה שחשבתי שהכול יקר, היה רצף עליות קיצוני וגם היה שינוי במדיניות של הבנקים המרכזים. כל הנתונים הובילו אותי לאמונה שהשוק חייב לרדת. אבל זה לקח יותר זמן ממה שחשבתי, ובתקופה הזו הייתי מאוד מתוסכל. אתם למעשה מתעוררים כל יום ומקווים שיקרו דברים רעים בעולם - איזו דרך לחיות את החיים?


לסיכום,

השאלה החשובה שאתם צרכים לשאול את עצמכם היא האם אתם רוצים להשקיע בשוק ההון לטווח הארוך? אל תתישו את עצמכם בניסיון למצוא את הנקודה המושלמת. סביר להניח שלא תפעלו דווקא בתחתית ויכול להיות שתאבדו יותר תשואה בזמן שאתם מחכים. נניח שאתם מחכים לתיקון של 10% כדי להשקיע, אבל בינתיים אבדתם רווח גדול יותר בשנת 2020.


אני לא יודע מה יהיה בשנת 2021, אבל אני רואה מספיק הזדמנויות השקעה. זה נכון שיש חלקים מסוימים בשוק שאני לא יכול להסביר את המחיר של הנכסים, אבל זה לא חייב להיות המשחק שלכם - אנחנו מתרחקים מאותם אזורים שהמחירים בהם בלתי שפויים.

בוובינר האחרון שלנו אמרתי, שלדעתי הבועה הגדולה ביותר היא בשוק אגרות החוב הממשלתיות ולא במניות. להישאר עם מזומן כאפיק השקעה מרכזי זו טעות גדולה לדעתי. גם אם אין לכם את הביטחון להשקיע בשוק ההון בעצמכם או דרך קרן או מנהל, ישנם אפיקי השקעה אחרים שצריך ללמוד אותם. לקראת השנה החדשה זה תמיד זמן טוב לקבל החלטות שמתאימות לאופי שלכם ולצרכים שלכם. בכל מקרה, אני חושב שלחכות להזדמנות הנכונה להיכנס לשוק זו מדיניות גרועה, ומאוד קשה ליישם אותה נכון.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page