top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים ומחשבות - יוני 2021


המציאות משתנה מהר בישראל, רובנו כבר הספקנו לשכוח שבחודש מאי היה מבצע ״שומר החומות״. בינתיים קמה ממשלה חדשה, שתשפיע בצורה כזו או אחרת על החברות בבורסה דרך חוקים, רגולציה ומסים. עוד מוקדם לדעת מה ישתנה ומתי, אך אנו עוקבים אחר שינויים מסוג זה, שיכולים להשפיע על תעשיות שלמות ובהתאם על המחיר של החברות.


למרות שהמחיר של החברות (המניות) שרכשנו לא זז יותר מדי החודש, אנחנו בהחלט רואים ברוב החברות התקדמות עסקית בהתאם לתזה. כמובן שאני לא יכול להתייחס לכל המניות שאנו מחזיקים בקרן, אך אתייחס לחברות שהוזכרו בעבר.


ערך פיננסים

במאי החברה הודיעה על הגדלת מסגרת אשראי ב-10 מ׳ ש״ח מתאגיד בנקאי.


ביוני החברה הודיעה שחברת, אפ-קפיטל, חתמה על מזכר הבנות להסכם השקעה עם 2 רוכשים למכירה של עד 20% מהון המניות תמורת עד 20 מיליון ש״ח. כלומר, אפ-קפיטל שהייתה שווה 30 מיליון ש״ח לפני שנה, תקבל שווי של כ-100 מיליון ש״ח. בנוסף, רשום בהודעה כי ערך פיננסים זכאית ל-0.5% ממחזור העסקאות השנתי של אפ קפיטל.

אנחנו מקווים שמזכר ההבנות יוביל להסכם סופי וחתום.

להלן הדיווח בבורסה:


הדיווח השני המשמעותי הוא כי החברה במשא ומתן מתקדם לקבלת אשראי בהיקף של עד 50 מיליון ₪ מגוף מוסדי מוביל. להלן הדיווח בבורסה:

הגידול בתיק האשראי יקדם את החברה לשלב הבא של חברת אשראי חוץ בנקאי, היכולת לגייס אג״ח (בשביל גיוס אג״ח צריך לעמוד במגבלת הון עצמי וגודל תיק). המשא ומתן המתקדם צריך בסוף להתגבש לעסקה סופית, אך זו בהחלט הודעה חיובית מבחינתנו.


אנחנו, בקפלר קפיטל, לא משמשים כחבורת מעודדות של המניות שלנו. כאשר ישנם דברים שאנחנו פחות אוהבים, נתייחס גם אליהם. ההודעה שלא אהבנו החודש היא ההצטרפות של נאור אליהו, יו״ר החברה וחלק מהבעלים, למכירת מניות לקרנות נאמנות בהנחה.

ישנן הרבה סיבות למה בעלים ימכור מניות, אך במקרה הזה אנחנו פחות אוהבים את התזמון של הדברים.


ההודעה האחרונה היא טכנית ומשפיעה על הסיווג הענפי של החברה. ערך פיננסים הצטרפתה לתת הענף - שירותים פיננסים-אשראי חוץ בנקאי.


התזה מתקדמת לפי התכנון שלנו, אך כמובן שההודעות צריכות להפוך לסופיות. מבחינתי האישית, נאור עדיין לא פרע את צ׳ק האמון שנתנו לו. אני מקווה שנמשיך לשמוע על התקדמויות עסקיות בחודשים הקרובים.


טיב טעם

אין לי משהו חדש להרחיב על התזה שפורסמה באתר פאנדר https://www.funder.co.il/article/118913

חגי שלום, הבעלים והמנכ״ל של החברה אכן קונה מניות כמעט בכל יום מסחר. לפי מספר בדיקות שערכנו, אנחנו מאמינים שהחברה ממשיכה בכיוון הנכון. צמצום הנסיעות לחו״ל וסיום החל״ת יעזרו לחברה.


שוהם ביזנס

החברה מעניינת אותנו במחיר הנוכחי. תיק האשראי של החברה צמח באופן משמעותי בעוד המחיר בבורסה נשאר אותו דבר. אני מניח שאת הגידול ברווחיות נראה ברבעונים הבאים, מה שיהפוך את החברה ממצב של נראית יקרה לזולה באופן יחסי. החברה תצטרך להוכיח במחצית השניה של השנה שהיא מסוגלת להגדיל באופן משמעותי את הרווח הרבעוני, להערכתנו זה מה שיקרה.


החברה החדשה בחו״ל

מי שעוקב אחרי בטוויטר הבין שמצאנו חברה חדשה באירופה. חברה שלדעתנו היא מדהימה ואני מקווה ששותף שלי מרק, שעשה עבודה מדהימה במחקר, יכתוב עליה בהמשך. זו לא חברת חלום, אלא חברה רווחית ששולטת בתחום העיסוק שלה ומנסה להרחיב את העסקים, גם באמצעות רכישה שביצעה. החברה לא ממונפת ומנוהלת ע״י owner operator. קיימנו 3 שיחות עם החברה בחודש האחרון והתרשמנו מאוד מהצוות המנהל.


כמה מילים על ביקורת...

כשהחלטתי לכתוב במדיות החברתיות ובבלוג, ידעתי שאקבל גם ביקורת, זה המחיר. אני לא חושב או מאמין שאני הכי חכם בעולם, ושמח לשמוע דעות אחרות אם הן מנומקות, תוך שמירה על תרבות דיון. רוב הנתונים בשוק ההון גלויים לכולם, וכל אחד מקבל החלטה שונה בהתאם למה שהוא מאמין ומניח.


האנשים שאני פחות מתחבר אליהם הם ״המסיונרים״, אלו שחושבים שהם האדם החכם בחדר ותורתם היא היחידה שנכונה. ישנן דרכים רבות להצליח בשוק ההון. אנחנו בחרנו בהשקעות ערך, על פי הגישה של להעריך את השווי של החברה ולרכוש אותה בהנחה עם מרווח בטחון ביחס להערכת השווי (פרופסור ג׳ואל גרינבלט), ולא על פי הגישה המסורתית של מכפילים נמוכים בלבד. השיטה שלנו היא לא היחידה שעובדת, אבל היא השיטה שנכונה לנו ומתאימה לאופי שלנו ולדרך בה אנו רוצים לנהל כסף לאנשים אחרים - אחראיות כבדה.


כמעט בכל פורום שאני כותב או מדבר, אני אומר שאנחנו לא מנסים למקסם תשואה. אנחנו רוכשים ביטוח מפני אירועי קיצון (שעולה בתשואה), אנחנו שומרים אחוז מזומן גבוה למעט תקופות של משברים בשווקים (שעולה בתשואה בתקופות שבין המשברים) ואנחנו מוותרים על חברות שיכולות לעלות הרבה, אם הן מנוהלות על ידי מנהלים שאנחנו לא מעריכים או יכולים לסמוך עליהם.

מבחינתנו אנו עומדים בחזון של הקרן שלנו, ליצור ערך משמעותי ללקוחות שלנו. ביקורת חיצונית רדודה לא תזיז אותנו מהדרך בה אנו פועלים. ביקורת או המלצות מנומקות עם היגיון, בהחלט נשמח לקבל במטרה להשתפר כל הזמן.


הנבחרת של קפלר קפיטל

כמו שפרסמנו במדיות החברתיות, פתחנו קורס השקעות אישי ופרקטי ל-5 אנשים שיעברו את המיון. הקורס בחינם ואין עלויות נוספות או אותיות קטנות. נדרשת מחויבות לקורס, רצון ללמוד ויכולת לבצע את מטלות הקורס וכמובן ידע מסוים. עד כה הגישו מועמדות עשרות אנשים טובים. חשבנו לפרסם את האפשרות להגיש מועמדות בצורה רחבה יותר, אבל לאור הביקוש הרב, והיכולת שלנו לקלוט רק 5 אנשים לקורס, לא נפרסם בתשלום.


מי שעדיין לא יודע על מה אני מדבר, מוזמן להיכנס לאתר הקרן ולחפש פרטים נוספים תחת דף ״הנבחרת״.



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר


גילוי נאות: עמית שמיר הוא מנכ"ל קרן הגידור קפלר קפיטל. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קפלר קפיטל ו/או הכותב מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל. פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.

תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page