top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים ומחשבות - מרץ 2021


אני שמח שהיום יום המסחר האחרון בבורסה הישראלית לפני חג הפסח. מרץ הוא חודש עמוס בדוחות כספיים שנתיים, ולוקח זמן רב לעבור לעומק על כל דוח. כמובן שאנחנו בקפלר קפיטל נותנים עדיפות לקריאה לחברות המוחזקות, לאחר מכן לחברות ברשימת המעקב עם מחיר קרוב לקניה ולבסוף לחברות מתחרות או חברות אחרות מעניינות. אנחנו נמשיך לעבור על הדוחות הכספיים השנתיים של חברות רבות בארץ ובחו"ל גם במהלך חודש אפריל.


ישנם 2 תהליכים מרכזיים שמתרחשים בשווקים הפיננסים:


1) תיקון משמעותי במניות שהיו נחשבות ליקרות.

למרות שנראה שהמדדים בסדר בחודש מרץ, זה אחד החודשים הקשים לניהול השקעות. ישנן מניות רבות שירדו עשרות אחוזים, ולמעשה נמצאות בשוק דובי (ירידה של מעל ל-20%), ומנגד ישנן מניות שעלו בחדות.

עליית התשואה של אגרות החוב הממשלתיות של ארה"ב, החזירה קצת יותר שפיות לשוק, אך השינוי היה חד מאוד.


2) זמן התגובה בשווקים הפיננסים התקצר.

המדיות החברתיות, הבלוגים (גם שלנו) מקצרים את זמן התגובה בשווקים. קרה לנו מספר פעמים שסיימנו לנתח מצב השקעה ובדיוק פורסם בלוג של משקיע שעוקבים אחריו והזדמנות ההשקעה נסגרה לפני שסיימנו לבנות את הפוזיציה שלנו. הדרך שלנו להתמודד עם המציאות הזו היא להיות מוכנים יותר ולפתח עוד יותר את היכולות לפעול מהר. אנחנו מגדילים כל הזמן את רשימת המניות שמעניינות אותנו ונשמח לקנות אותן במחיר הנכון.

לדעתנו, לגופים קטנים יחסית, המנהלים נכסים של כמה מאות מיליונים ומטה, יהיה יתרון על גופים של מיליארדי ש"ח בסביבה בה זמן התגובה מתקצר.


זמן התגובה מתקצר גם בהבשלת המחיר. תופעה זו גרמה לנו למכור פוזיציות הרבה לפני התכנון המקורי כתוצאה מעליית מחיר מהירה. המזל שלנו שהאופי האנושי תמיד מייצר פחד ותאוות בצע בשווקים. כשנסגרת הזדמנות השקעה אחת, בד"כ נפתחת הזדמנות נוספת במקום אחר. נכון, לא כל הזדמנויות ההשקעה שוות, לכן יש לנהל את תיק ההשקעות עם ניהול סיכונים קפדני, ולא להיכנע למגמות החמות בבורסה.


כמה שורות על מספר מניות:


האחים נאוי

ב-4 בפברואר 2021, פורסם מאמר שלי באתר ביזפורטל על החברה: האם שוק ההון העניש יותר מדי את האחים נאוי?

אכן, הדוח ברבעון ה-4 היה טוב מאוד ומחיר המניה עלה מאז פרסום המאמר בכ-25%.

שמחתי גם להתראיין לכתבה המעולה של שוקי שדה מדה-מרקר, שהופיעה על שער המגזין השבועי: "אפשר לעשות מזה סדרה בנטפליקס": הסיפור מאחורי המלחמה בין האחים המיליונרים שאול ודורי נאוי


טיב טעם

אין לי משהו חדש להגיד מעבר לפוסט. החברות המתחרות פרסמו את הדוחות הכספיים, וברור שטיב טעם, שנסחרת במכפיל רווח של 15 בלבד, היא הזולה ביותר מבין חברות קמעונאות המזון. שוק ההון חושב עדיין שהרווח של 2020 אינו מייצג. אני חושב שב-2021 תהיה טובה יותר.

זו לא הפעם הראשונה שאני חושב אחרת משוק ההון - נראה מי יהיה צודק. אנחנו עוקבים אחר ההתקדמות של החברה לוודא שאנחנו בדרך והתזה מתקדמת לפי התכנון שלנו. לא ניתן לאגו שלנו למנוע מאתנו לשנות את הדעה אם טעינו.

טיב טעם שנסחרת בכ-900 מיליון ש"ח, הרוויחה רווח נקי יותר גבוה מויקטורי, הנסחרת ב-1.2 מיליארד ש"ח.


ערך פיננסים

מחיר המניה ירד ומנגד החברה המשיכה להתקדם עסקית, מה שגרם לנו לעדכן את המודל שלנו ולקנות מניות בחברה. אחד הדברים שמאוד אהבנו בערך פיננסים הוא הפוטנציאל הגדול ב-UPCAPITAL, שהשוק כרגע מתמחר כמעט באפס. היום קיבלנו את הבשורה המשמחת הראשונה: "לקוחות הראשונים של אפ קפיטל פיננסים לשימוש בתוכנה הפיננסית, השלמת אבן דרך שנייה בהסכם התקשרות".

עסקי המימון החוץ בנקאי משמשים כ- downside protection בהשקעה הזו, הפוטנציאל הגדול מגיע מהפעילויות האחרות. אנו אוהבים עסקים שאם פחות מצליח לנו, נרוויח יפה ואם כן יצליח הרווח יכול להיות מאוד משמעותי (כפולות על ההשקעה). מי שמכיר את האופי שלנו בקפלר קפיטל, יודע שאנחנו לא בונים על החלק של החלום בתזות שלנו, ולכן היה חשוב לנו להתבסס בהערכת השווי שלנו קודם כל על עסקי המימון החוץ בנקאי. להערכתנו, ל-UPCAPITAL יש פוטנציאל להגיע לשווי גבוה יותר מאשר GOTO למשל ויותר משכל החברה נסחרת בו כעת.

בחודשים הקרובים נראה, האם החברה מתקדמת לפי אבני הדרך של התזה שלנו.

לסיכום,

שבוע הבא נסיים חודש לא פשוט, עבודה מסביב לשעון, מניות שאנו מחזיקים שירדו עשרות אחוזים ומניות שעלו עשרות אחוזים. בגדול, זהו רבעון מעולה עבורנו, לא משנה מה יהיה בשבוע הקרוב, אז אין לנו על מה להתלונן. זכינו לעבוד בעבודה שאנחנו אוהבים, אנחנו בריאים וכל השאר בונוס.


לכל הקוראים, אני רוצה לאחל לכם ולמשפחתכם חג פסח שמח ובריאות!



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר



גילוי נאות: עמית שמיר הוא מנכ"ל קרן הגידור קפלר קפיטל. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

קפלר קפיטל ו/או הכותב מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל. פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.

תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page