top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

שותפים זה ברכה!


בסוף חודש אפריל, דני, מרק ואני, השותפים המנהלים של קרן קפלר קפיטל, נציין 2.5 שנים של עבודה משותפת. אני יכול להגיד בלב שלם כי ההחלטה לנהל את קפלר קפיטל ביחד עם דני ומרק הייתה ההחלטה הטובה ביותר שעשיתי מבחינה מקצועית ואישית בשנים האחרונות.


גדלתי בבית שלא האמין יותר מדי בשותפים. אבי וסבי זיכרונם לברכה פחות האמינו בלסמוך על אנשים אחרים מחוץ למשפחה. הם תמיד העדיפו לעשות את הדברים לבד, הכול לבד או במשפחה. במשך שנים רבות זו הייתה גם דרכי, הכול לבד, אך זו הייתה טעות גדולה מכמה סיבות:


1) דברים גדולים בד"כ לא בונים לבד - צריך צוות טוב שיגרום להם לקרות.


2) יש מחיר אישי גדול בלעשות הכול לבד - הזמן הוא משאב מוגבל. אני אבא ל-3 ילדים מקסימים (גילאי 2-8) ובן זוג לאשתי ורוצה להיות מעורב בחיים שלהם. הצלחה מקצועית בבית מפורק מבחינתי אינה הצלחה גדולה. השותפים שלי מאפשרים לי לשמור על הרמוניה בין המשפחה שאני אוהב לעבודה שאני אוהב.


3) שותפים טובים דוחפים אותך קדימה כשצריך - כולנו אנושיים עם תקופות טובות יותר וטובות פחות בחיים שלנו. שותפים טובים עוזרים אחד לשני בתקופות מאתגרות יותר להמשיך קדימה.


אבל יש גם מחיר לכל הטוב הזה.


צריך ללמוד לוותר על האגו, ללמוד להתווכח בצורה מכבדת ולכבד את החלטת הרוב. היום, אנחנו כבר מכירים אחד את השני כל כך טוב, לאחר שעות רבות של עבודה ביחד, שאנחנו יודעים מראש מה כל אחד חושב. השותפות בינינו תרמה לתהליך שיפור אישי אצל כל אחד מאתנו, אבל הכי חשוב היא תרמה ליצירת ערך משמעותי לשותפים האחרים שלנו (המשקיעים בקרן).


השותפים שלנו בקרן

מבחינתנו (וגם מבחינה משפטית) המשקיעים בקרן הם שותפים שלנו. הערך המשמעותי שאנחנו רוצים ליצור עבורם, לא מתבטא רק במספר של תשואה. אנחנו עובדים קשה על מנת להעניק לשותפים שלנו גם שקט נפשי. השותפים שלנו נותנים בנו אמון ויודעים שיש להם על מי לסמוך בניהול ההשקעות שלהם.

בחירת השותפים הנכונה לקרן גם נותנת לנו יתרון יחסי כי אנחנו יכולים להתעסק ביצירת ערך ולא במכירת מניות כאשר כולם מוכרים. במרץ 2020 היו ירידות חדות בשווקים, אך השותפים שלנו לא עזבו אותנו ואפשרו לנו לעבוד בצורה חכמה, דבר שעזר לנו לסיים את השנה בהצלחה רבה. מהצד שלנו, דאגנו לעדכן אותם יותר מהרגיל והסברנו מה אנחנו עושים לאור המצב החדש.


השותפים שלנו בחברות

אנחנו גם רואים את הבעלים והמנכ"לים של החברות כשותפים שלנו. המטרה שלנו היא לא לעשות כסף על חשבונם או לחתוך להם בשכר על מנת שנרוויח עוד פרומיל של תשואה. אנחנו מאמינים במערכות יחסים של WIN-WIN. אנחנו רוצים שהמנהלים שלנו יתוגמלו יפה כל עוד הם מביאים ערך לבעלי המניות, לכל בעלי המניות לא רק לבעל השליטה בחברה.


אנחנו רוצים שהמנהלים יתעוררו כל בוקר עם רעב להצלחה ורצון להגדיל את העסק, אך באחראיות ועם צורת חשיבה של בעלים. הנהלה טובה גם יודעת להתמודד טוב יותר עם משברים ולפעול מהר בעולם דינמי שמצריך גמישות מחשבית באופן שוטף. הלקח המרכזי שלנו בשנת 2020 היה לתת משקל גבוה יותר להון האנושי שמנהל את החברות. ככל שבחרנו שותפים טובים יותר בחברות, השותפים שלנו בקרן נהנו מתשואות גבוהות יותר.


השותפה שלי

אי אפשר לא להתייחס בפוסט על שותפים לשותפה שלי לחיים, אשתי היקרה. להיות מנהל קרן גידור זו עבודה תובענית מאוד, במיוחד אם הקרן פועלת גם בשווקים מחוץ לישראל. זכיתי לשותפה הטובה בעולם שמלווה אותי בדרך - תומכת, מפרגנת ותמיד עם עצות טובות.


לסיכום,

אני מאחל לכל אחד ואחת ממכם למצוא לעצמו בחיים את השותפים שנכונים וטובים לו. לאורך החיים, לפעמים יהיו טעויות ודברים שפחות יצליחו בבחירת שותפים - אבל אל תתייאשו כי יש בחוץ אנשים הוגנים, אמינים וטובים.

דני מרק ואני נחגוג את האירוע בצורה מסודרת בסוף החודש, ונמשיך לעבוד קשה ביחד על מנת להמשיך להביא ערך משמעותי לשותפים שלנו בקרן גם בשנים הבאות.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page