top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכון Atento לשנת 2020


בימים של ירידות ב-Atento (סימבול ATTO), חברים שואלים אותי אם אני יודע האם קרה משהו בחברה? לפעמים אני יכול לענות במדיות השונות, אבל לרוב אני לא מצליח לחזור לכולם, לכן חשבתי שיהיה נחמד לכתוב עדכון קצר ומה אני מצפה לראות קדימה. למרות זאת, אני מעודד אתכם לחשוב עצמאית ולקחת כל דבר שאני כותב כמוטל בספק ועם נטייה לאופטימיות כבעל פוזיצית LONG במניה.


בחברה הזו, זו בערך הפעם השלישית, שאני חושב שזו ההזדמנות האחרונה להיכנס להשקעה במחיר מעולה. כל פעם מגיע מוכר חדש ויוצר הזדמנות נוספת. אני לא יודע מי מוכר כעת את המניות ולמה בצורה אגרסיבית כזו. זה יכול להיות חלק מהעובדים שקבלו RSUs, שהבשילו בתחילת ינואר, זה יכול להיות אחת הקרנות הגדולות מהעבר שמקטינה פוזיצה וזה יכול להיות קרנות אלגו, בגלל ירידה מתחת לממוצעים נעים ועוד כל מיני דברים טכניים שאני פחות מבין בהם. מה שאני כן בטוח בו, זה שהמוכר אינו בעל השליטה וגם לא המחזיקים הגדולים, שאני מגדיר משקיעים לטווח ארוך בחברה.


בשורה התחתונה על פי מיטב ידיעתי לא קרה שום דבר בעסק עצמו, להפך אני חושב שהחברה תדווח דוח רבעון רביעי טוב. לצערי, זה יקרה רק במרץ השנה, הרבה אחרי זמן ההשקעה הממוצע של משקיעים כיום.


מה אני מצפה? איך אני בוחן את ההנהלה של החברה? ואיך אני מנסה להימנע מטעויות פסיכולוגיות?


1. אספה מיוחדת של בעלי מניות - כאשר כותבים על רעיון ומדברים עליו לא מעט, יכולה להיווצר היקשרות רגשית להשקעה. במקרה כזה משקיע יכול לבצע טעויות רבות, למרות הסימנים הרעים לאורך הדרך, שכל האחרים יכולים לראות מבחוץ. על מנת להתמודד עם בעיה זו, אני אוהב לכתוב לעצמי, מה אני מצפה שיקרה, בהתאם לדברים שנאמרו בכנסים, שיחות וכו', ולוודא שאני לא עובד על עצמי. גם הבלוג הוא אמצעי נהדר בשבילי, שיוכלו לבקר אותי ולאמת אותי בעתיד עם ההנחות שלי.

במקרה של Atento הדבר הראשון שאני מפצה לו הוא זימון לאסיפה מיוחדת של בעלי מניות. אספת בעלי המניות צפויה לאשר תכנית Buy Back חדשה. לפי החוק הלוקסמבורגי זה משהו שצריך לעשות כל 5 שנים. לאחר מכן, דירקטוריון החברה יצטרך לאשר תכנית ספציפית להחזר הון. מבחינתי האספה היא נקודה מאוד חשובה באמינות ההנהלה. האם הם אכן מחויבים להחזיר הון לבעלי המניות כמו שאמרו. האם הם רוצים לנצל את המחיר הנמוך של המניה, על מנת לתגמל את המחזיקים הסבלניים שסובלים.

משך זמן: הייתי מצפה שהאספה תתכנס ב-30 הימים הקרובים, כאשר זימון יצא בימים הקרובים. חשבתי בעבר, שבנקודה הזו כבר יצא זימון, אבל אמתין עוד שבוע לראות לאיפה הדברים מתקדמים.


את הדברים הבאים קשה לי לסדר בסדר כרונולוגי, כי אני לא יודע מה יקרה לפני מה, אבל אני מצפה שכולם יקרו ב-4 החודשים הקרובים:


- פתרון לסוגיית בעל השליטה - Bain או בעלי החוב - אני מניח שנשמע בזמן הקרוב על הסדר של Bain עם בעלי החוב, שמאפשר להם להמשיך להחזיק בחברה ולהנות מהשיפור התפעולי שלה, אבל אני לא בטוח שזה באמת יהיה התרחיש שיבחר. בכל מקרה, אני מניח שאחד מהתרחישים שציינתי בעבר בפוסט: תרחישים אפשריים לגבי Atento אכן יקרו בפרק הזמן שהוזכר למעלה.


- דוח כספי עם תוצאות טובות ו FCF חזק - החברה צפויה לפרסם את הדוח השנתי שלה באזור מרץ, ולהערכתי הוא יהיה דוח טוב, ונוכל ללמוד ממנו עוד פרטים על השינוי שהחברה עוברת.


- החברה תבצע רכישת חוזרת של מניות (Buy Back) באופן אגרסיבי, בהנחה והמחיר יישאר נמוך - כמובן שצעד זה יכול לבוא רק אחרי האספה המיוחדת והחלטת הדירקטוריון, אבל אני מעריך ומקווה שנהיה מאחורי זה כבר בסוף חודש פברואר. אני מקווה שהדירקטוריון יהיה פתוח לבצע גם הצעות רכש ולא רק Buy Back, אבל פחות חשובה לי דרך הביצוע, רק שיהיו אגרסיביים במחירים האלו.


לסיכום,

אלו הדברים שהייתי מתמקד בהם בחודשים הקרובים. פחות האם המניה עלתה או ירדה 5% ביום מסוים. יותר חשוב האם ההנהלה עושה את הדברים שצריך לעשות, על מנת ליצור ערך למשקיעים לטווח ארוך. זו חברה שעם שיפור תפעולי, פתרון של בעל השליטה והחזר הון נכון, יכולה להכפיל את עצמה מספר פעמים. אבל גם בהנחה ורק חצי מהדברים יקרו, המחיר של החברה צריך להיות יותר מפי 2 מהמחיר הנוכחי. זה היתרון הגדול של משקיעים שנכנסו לאחר הנפילות הגדולות במניה בשנתיים האחרונות. אבל עדיין, על מנת שההשקעה תצליח צריך בעל שליטה שאכפת לו מספיק מהחברה והנהלה שפועלת נכון, מעבר לתפעול העסק.

אל תאמינו בעיניים עצומות, תעקבו אחר ההתנהלות בפועל ותבדקו האם היא בהתאם להצהרות הקודמות של ההנהלה. השלב הבא זימון לאספת בעלי מניות, נחכה ונראה.....



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page