top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

הזדמנות השקעה חדשה - אג"ח ד' של אינטרנט זהב



בהמשך לפוסט הקודם על אינטרנט זהב, הגיע הזמן לעדכן את הנתונים ולבחון את ההצעה הקיימת היום. אג"ח אינטרנט זהב ד' נסחרת ב-34 אגורות ואם הכול יהיה טוב בחודשים הקרובים, השווי שלה יהיה באזור 46 אגורות, כ-35% רווח.


רקע:

קרן סרצ'לייט ודוד פורר חתמו על העסקה לרכישת השליטה בביקום, חברת האם של בזק. אינטרנט זהב מחזיקה ב-52% בביקום, שמחזיקה כ-26% מבזק. לאינטרנט זהב יש 2 סדרות אגרות חוב, ג' ו ד', אשר ערך ההתחייבות שלהן הוא 22 ו 720 מיליון ש"ח, בהתאמה. אינטרנט זהב עצרה את התשלומים לבעלי אגרות החוב, ונמצאת בהליך של הסדר חוב, כאשר לחברה יש יותר התחייבויות מנכסים.


מה נשאר באינטרנט זהב?

1. מזומנים - 135 מ' ש"ח

2. 19.36 מיליון מניות של ביקום

3. אגרות חוב ג' ו ד' - סך התחייבות של 742 מ' ש"ח.


על פי נתונים אלו, האקוויטי (מניות) של אינטרנט זהב שוות 0 והערך הנכסי של האג"ח די קרוב למחיר השוק.


מה צפויים לקבל מחזיקי האג"ח לפי העסקה?

1. קרן סרצ'לייט ופורר ישלמו לאינטרנט זהב 225 מ' ש"ח עבור המניות של ביקום.

2. אינטרנט זהב תשקיע 35 מיליון ש"ח במניות ביקום במחיר של 4.175 ש"ח למניה.

3. אינטרנט זהב תשקיע 310 מ' ש"ח בסדרה ג' של ביקום, אשר תשלם ריבית שנתית שקלית של 3.85%, והקרן תפרע בנובמבר 2024.

4. יעשו מאמצים לרשום שעבוד על מניות בזק לטובות בעלי האג"ח, אך תנאי זה אינו מחייב. כנ"ל לגבי הסחירות של אגרות החוב.


מחזיקי האג"ח של אינטרנט זהב צפויים לקבל מזומן, מניות של ביקום ואג"ח של ביקום. על פי חישובים של המומחה הפיננסי, אבישי עובדיה, התמורה שווה כ-46 אגורות בעוד כמה חודשים.

הערה חשובה: הערכה זו לא מתייחסת לחשיפות שעשויות להיות בגין תביעות משפטיות מול החברה.

לחצו כאן לצפייה במצגת של המומחה הפיננסי. המלצתו למחזיקי האג"ח הייתה לאשר את העסקה, ואם יידרש לכך, ימליץ גם לשופט לקבל את ההסדר המבוסס על ההצעה. (בעמוד 9 במצגת ישנה טבלה של ניתוח התמורה לנושים).


למה ההזדמנויות קיימת ומה הסיכון?

בכל השקעה צריך לשאול למה זכיתי להזדמנות הזו? ומה הסיכון הקיים?

אף אחד לא מבטיח שהעסקה אכן תצא לפעול. נדרשים עוד אישורים של בית משפט, אישור מחדש ברוב של 75% באסיפות הנושים לפי סעיף 350 לחוק החברות וקבלת היתרי שליטה. צפי הזמן להשלמת העסקה הוא של כמה חודשים. בישראל מספר חודשים זה כמו נצח, ולהרבה משקיעים אין סבלנות לשבת ולחכות.


אחד מהתנאים הנוספים בעסקה הוא שלחברת ביקום יהיו יתרות נזילות של 680 מ' ש"ח ביום סגירת העסקה. תנאי זה, מוסיף עוד סיכון, אך להערכתי גם אם יהיו 678 מ' ש"ח, סרצ'לייט ופורר לא ינטשו את העסקה שהם רוצים.


מה אני חושב?

להערכתי, העסקה תצא לפועל ותקבל את האישורים הנדרשים בחודשים הקרובים, אך שום דבר אינו בטוח. במקרה והעסקה תיפול מסיבה כלשהי, בעלי אגרות החוב של אינטרנט זהב, עדיין נשארים עם הנכסים של החברה וייתכן ויגיע מתעניין חדש, אולי אפילו במחיר גבוה יותר.


מה חושבים במידרוג?

מתוך דוח הדירוג האחרון של אג"ח ביקום: "...תנאים אלו מותירים אי וודאות מסוימת לגבי השלמת העסקה, על אף כי אנו מקנים סבירות גבוהה יחסית להשלמת העסקה".

לסיכום,

אג"ח אינטרנט זהב ד' מהווה הזדמנות השקעה מעניינת במחיר הנוכחי, עם יחס סיכון-סיכוי שאנחנו אוהבים, במסגרת זמנים קצרה יחסית. אנו מעריכים בסבירות גבוהה כי העסקה תושלם בחודשים הקרובים. במידה ובכל זאת העסקה נופלת, ייתכן ויגיע רוכש חדש או שיהיה ניתן לגייס הון לביקום ולקנות זמן נוסף. כלומר, גם במקרה של כישלון העסקה, זה רחוק מלהיות סוף הסיפור עבור מחזיקי אג"ח אינטרנט זהב.


לאלו ממכם שרוצים לקרוא פרטים נוספים על העסקה ולקבל עדכונים שוטפים, אתם מוזמנים לבקש להיות חברים בקבוצת הפייסבוק הזו. אני לא ממארגני הקבוצה ולא מחליט מי חבר בה.


אם אהבתם את התוכן, אתם מוזמנים לשתף אותו ולהירשם לרשימת התפוצה.


גילוי נאות: קרן קפלר קפיטל, שאני שותף לניהולה, מחזיקה באג"ח אינטרנט זהב ד'.

פוסט זה אינו המלצה לרכישת ני"ע ואנו יכולים לשנות את דעתנו בכל עת, וללא עדכון.

יתכנו טעויות בכתיבת הנתונים. תמיד תבדקו את הנתונים במקור, ותבצעו מחקר עצמאי.



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page