top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים ומחשבות - אפריל 2021


אחד הדברים שהכי חשוב ללמד את הילדים שלנו

אתם הולכים בקניון ופתאום יש ילד (בתקווה שלא שלכם) שמשתטח על הרצפה וצועק במחאה שאומרים לו "לא". אני מניח שכל אחד ואחת ממכם זכו לראות את התופעה הזו לפחות פעם אחת בחיים. ילדים וגם מבוגרים לא אוהבים לשמוע את המילה "לא" ומגיבים או בכעס בגיל צעיר או בהימנעות בגיל יותר מבוגר - אם לא אשאל אז גם לא אקבל את התשובה "לא".


ככל שאני קורא יותר, אני מבין שאחד הדברים שאני חייב ללמד את הילדים שלי זה להתמודד כל הזמן עם המילה "לא". רוב העבודה שלי סובבת סביב המילה "לא". משקיעים פוטנציאלים בקרן קפלר קפיטל שאומרים לי ישירות "לא" או בעקיפין "לא". אנחנו, השותפים המנהלים, אומרים בעצמנו "לא" לרוב הזדמנויות ההשקעה.


הסיפור האישי שלי הוא הפחות מעניין. כאשר בוחנים את החיים של האנשים המצליחים ביותר בתחומם, התופעה זהה.


ג'ף בזוס, המייסד של אמזון, שמע 40 "לא" מתוך 60 הצעות כשניסה לגייס את הכסף הראשוני להקמת החברה.

בזוס הוא האיש העשיר בעולם.


ג'יי קיי רולינג - הסופרת שכתבה את הארי פוטר, חוותה 12 דחיות של הוצאות לאור, עד שהוצאה לאור אחת, Bloombsury, שילמה לה 2,500 ליש"ט עבור הספר.

ג'יי 'יי רולינג היא האדם הראשון בעולם שהפך למיליארדר מכתיבת ספרים.


סטפן שוורצמן, מייסד משותף ויו"ר של בלקסטון, ענקית ההשקעות שמנהלת מעל 600 מיליארד דולר.

בראיון באוניברסיטת סטנפורד משנת 2014, שוורצמן מתאר את תחילת דרכו כשהקים את בלקסטון. הוא הניח שאותם אנשים שהוא עבד מולם שהיה בכיר בליהמן ברדרס ישכרו את שירותיו דרך החברה החדשה שלו בלקסטון. המציאות הייתה אחרת, למרות שהיו לו אותם קישורים ואותו ידע, היה לו קשה לגייס לקוחות בתחילת דרכו.

כאשר בלקסטון החליטו להקים את קרן ה-PE (פריווט אקוויטי) הראשונה שלהם, הם שלחו 488 הצעות לאנשים שהם הכירו, וסיימו עם 32 משקיעים בלבד. שוורצמן מתאר בסרטון איך זה מרגיש לקבל "לא" כל כך הרבה פעמים.

אני ממליץ לכל יזם לצפות בראיון של סטפן שוורצמן: https://www.gsb.stanford.edu/insights/steve-schwarzman-you-cant-give-praise-unless-its-deserved


ונעבור לשיאן בקבלת "לא" ג'ק מא, מייסד קבוצת עליבאבא. ג'ק מא נכשל כל כך הרבה פעמים, מכישלון במבחן לבית הספר היסודי ולבית הספר בחטיבת ביניים ועד לעבודה ב-KFC או במשטרה.

לצפייה בג'ק מא מתאר את רצף הכישלונות שלו: https://www.youtube.com/watch?v=NebPNmSjP6k


יכולתי להמשיך להביא עוד דוגמאות רבות, אבל נסתפק בדוגמה אחרונה מתחום הספורט.


טום בריידי, השחקן המעוטר ביותר בליגת ה-NFL (פוטבול). בריידי זכה ב-7 משחקי סופרבול ובעיני רבים נחשב כשחקן הפוטבול הטוב ביותר בכל הזמנים. בריידי קיבל ביקורות שליליות מאוד במבחנים ל-NFL ונבחר רק בסיבוב השישי, במקום ה-199, כאשר לפניו נבחרו 6 קוורטרבקים (התפקיד בו הוא משחק).

מצ"ב קישור לסרט על הבחירה של בריידי: https://www.youtube.com/watch?v=JqPOwy_EuvU


לסיכום, היכולת לקבל "לא" ולהתמודד עם סירוב היא אחת החשובות בחיים. נתתי דוגמאות לאנשים המצליחים ביותר בתחומם, אך כולנו שומעים "לא" באופן שוטף בחיינו הצנועים יותר. ככל שהשאיפות גבוהות יותר, צריך להיות מוכנים לשמוע בדרך הרבה פעמים את המילה "לא".


נחזור קצת להשקעות...


התייחסנו לאחרונה למספר השקעות גדולות בקפלר קפיטל.



מרק כתב בבלוג על ערך פיננסים: קישור לפוסט


אס.אר. אקורד - אהבנו מאוד את הדוח של הרבעון הראשון. כיף לראות שהחברה פועלת לדווח מהר יותר לאחר סוף הרבעון, הלוואי ושאר החברות יאמצו דיווח לפני סוף מאי. אולי בהמשך נמצא זמן לכתוב קצת על הדוח.


רפק תקשורת - חברה מסובכת שצריך להסביר את הפוטנציאל הגדול שם. אנחנו מקווים לפרסם בהמשך הסבר מקיף על החברה והערך החבוי ששוק ההון לא רואה.


מעבר לים, ישנן מספר מניות שירדו בחדות, אך נערכנו בהתאם לגבי המניות שאנחנו מחזיקים בקרן. בכלל, מניות רבות שהיו מתומחרות יקר יחסית, ירדו בעשרות אחוזים מהשיא שלהן ומשקיעים שנכנסו מאוחר הפסידו הרבה כסף (לפחות על הנייר למי שלא מכר).


ונחזור לסיום למילה "לא"

תוך כדי שאני שומע "לא" ממשקיעים אחרים, אני נאלץ בעצמי להגיד הרבה את המילה "לא" למשקיעים שרוצים להשקיע בקרן סכום הנמוך מהמינימום להשקעה 600,000 ש"ח. כתבתי בעבר על ההגבלה שיש על משקיעים שאינם מוגדרים כשירים בפוסט: חלון ההזדמנויות המוגבל של משקיע לא כשיר בהשקעה בקרן גידור.

לאור צמיחת הקרן, סכום המינימום להשקעה בקרן יגדל ל-750,000 ש"ח בתחילת יוני 2021.



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר



גילוי נאות: עמית שמיר הוא מנכ"ל קרן הגידור קפלר קפיטל. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קפלר קפיטל ו/או הכותב מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל. פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.


תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page