top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים ומחשבות על השקעות - אוגוסט 2021


אנחנו עדיין בעיצומה של עונת הדוחות הכספיים בישראל ועובדים סביב השעון לוודא שאנחנו בכיוון הנכון בהשקעות. זה לא סוד שיש מניות רבות בעולם שנסחרות במחירים מנופחים על בסיס הבטחות גדולות קדימה. חלקן יצליחו להצדיק את השווי, אך רובן לא - זה לא מגרש המשחקים שלנו בקפלר קפיטל.


בעולם ההשקעות שלנו - חברות בעלות שווי שוק של עד 2 מיליארד דולר, החברות הפכו לזולות יותר וההזדמנויות מעניינות מאוד למשקיעים שיש להם את הסבלנות הנחוצה בשוק ההון. לאחרונה אנו רואים הזדמנויות רבות בחברות שנסחרות בישראל במכפיל רווח נקי חד ספרתי ולא במכפילי הכנסות דו-ספרתיים.


לדוגמה, בימים האחרונים אנחנו רוכשים מניות של חברה בעלת שווי של כ-180 מיליון ש״ח, שלדעתנו צפויה להרוויח רווח נקי של כ- 20 מיליון ש״ח השנה ורווח גדול משמעותית בשנה הבאה.


כמה מילים על איכות ההנהלה של חברה ציבורית

פעמים רבות הזכרתי את העובדה שאנחנו נותנים תשומת לב גדולה לאיכות ההנהלה של חברה. מבחינתי חברה היא אוסף של אנשים העובדים בה ולעומד בראשה ישנה חשיבות גדולה לרצון שלי להיות בעל מניות. בנוסף, אנחנו לא מנסים למקסם תשואה בקפלר קפיטל הזכרתי את זה בעבר בפוסט: ״למה אנחנו כן שומרים מזומן בתיק ההשקעות?״, לכן:


אנחנו נעדיף להרוויח קצת פחות עם אנשים אמינים שאנו סומכים עליהם מאשר אולי להרוויח יותר ולא לישון בשקט.


האם לאיכות ההנהלה ישנה השפעה כל כך גדולה על מחיר המניה?

בספרו המצוין Good To Great שכתב Jim Collins, הוא מתאר מה מבדיל בין חברות טובות למצוינות ומה נדרש לחברה על מנת להיות מצוינת ולא רק טובה. אני לא רוצה לסכם פה את הספר (לכו לקרוא הוא ברשימת הספרים באתר). הפרק השני בספר מתייחס לאיכות ההנהלה - Level 5 Leadership. על פי הספר לאיכות ההנהלה ישנה חשיבות רבה על ביצועי המניה לאורך זמן - ההבדלים גדולים.



נעבור להשקעות:


ערך פיננסים

החברה עדיין לא פרסמה דוח כספי, בינתיים מחיר המניה ירד, אך החברה ממשיכה להתקדם עסקית. ראינו 2 דיווחים חיוביים מאוד. האחד, המרת האופציות של אי.בי.אי (קישור: https://maya.tase.co.il/reports/details/1394569). המרת האופציות מגדילה את ההון העצמי של ערך פיננסים ואת היכולת להגדיל את תיק האשראי.

הדיווח השני: נחתם ההסכם להעמדת מימון לחב' ולבת בהיקף של עד 50 מ' ש״ח ממור קופות גמל. (קישור: https://maya.tase.co.il/reports/details/1394414).

עם ההון העצמי הקיים וגודל התיק, ערך פיננסים תוכל לצאת לגיוס אג״ח משוק ההון בשנה הבאה - צעד משמעותי בהוזלתת המימון ובגיוון מקורות המימון.


ההודעה שעדיין באוויר: ממשיך המו"מ להשקעה באפ קפיטל (מוחזקת), מתנהל מו"מ גם עם מתעניין נוסף (קישור: https://maya.tase.co.il/reports/details/1387458).


טיב טעם

מחכים לדו״ח הכספי ולשיחת הועידה.

החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים ליום 30 ביוני 2021, ביום 25 באוגוסט 2021, שיחת ועידה עם משקיעים בנושא הדוחות הכספיים תתקיים ביום רביעי 25 באוגוסט 2021 בשעה 11:00.

להצטרפות לשיחה ניתן להשתמש בלינק הבא: https://us02web.zoom.us/j/85875377291


חגי שלום קנה עוד קצת מניות, לפני שנכנס לתקופת נעילה לפני הדוחות. הפניקס מימשו את האופציות שלהן וכיום לחברה יש רק מניות רגילות, 108,767,472 מניות, מתוכן חגי שלום מחזיק ב-45%.

שווי השוק של החברה חצה את המיליארד ש״ח - מגיע לחגי שלום פרחים ואולי מקום בקורסי מנהל עסקים על איך עושים Turnaround בצורה נכונה.


שוהם ביזנס

בתחקיר הפנימי שלנו עלה ששילמנו מחיר קצת יקר בעת החזרה שלנו לשוהם וזה עלה לנו כאשר השוק התאכזב מהדוחות הכספיים של החברה והוריד את מחיר המניה בחדות. אנחנו מאמינים בהתקדמות של העסק ומחכים לראות רבעון שיא ברווחיות עם צמיחה קדימה, כמובן שהיינו שמחים לקנות הכל במחיר הנוכחי. נכון להיום, שוק ההון נותן שווי אפסי לאפשרות שעסקת המימון לחברה האמריקנית תצא לפועל. אני לא יודע להעריך את הסיכוי לכך, אבל נקווה לבשורות טובות בהמשך הדרך.


על חברות נוספות: תיגבור, שנפ, אפסילון-נט וקומפיולאב - מרק רשם יפה בבלוג שלו, ממליץ לקרוא. קישור: (http://www.follow-value.com).




מילה אחרונה - משקיעים פרטיים היזהרו בשנית!

בעבר כתבתי על ״הסכנה בהעתקה עיוורת של משקיע או קרן השקעות״, אני מקווה שפוסט זה הציל כמה אנשים מכמה התרסקויות כאובות מאוד שצפינו בהם מהצד. אם אתם משקיעים פרטיים שקוראים את הבלוג ואתם מנהלים את הכסף שלכם תזכרו שאני מנהל קרן גידור ולא משקיע פרטי. הכוונה, שחלק מהפעולות שאני מבצע היום הם נכונות לקרן, אך אינן נכונות עבורכם כמשקיעים פרטיים. לי יש יתרון במידע, כמות הזמן שאני יכול להקדיש למחקר ונגישות לחברות ולהנהלות. לכם יש יתרון לקוטן ויכולת להיות פחות רגישים לתנודתיות.


ישנם משקיעים שיכולים לדלג בין מניה למניה עם כמה עשרות אלפי או מאות אלפי ש״ח בהתאם להזדמנויות. אנחנו בקרן לא יכולים לעשות את זה בכל מניה. כקרן גידור שגדלה מחודש לחודש, אנחנו פוסלים רעיונות השקעה טובים על בסיס סחירות, איכות הנהלה ועוד פרמטרים. מחיר הטעות שלנו גדול וגם אנחנו שואפים לתת למשקיעים שלנו תחושה של הפלגה בספינת תענוגות בבורסה ולא רק למקסם תשואה.


אין אמת אחת או דרך אחת בלבד להשקיע בשוק ההון.


אני מציג בבלוג את הדרך שלי ושל השותפים שלי דני ומרק בקרן. לנו זו הדרך הטובה ביותר והמתאימה ביותר לאופי שלנו ולשאיפות שלנו. אנחנו מחפשים ומצרפים משקיעים שמאמינים בערכים שאנו מאמינים, במתודולוגיית העבודה שלנו ובתפיסה שלנו לגבי סיכון בהשקעות.



בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר


גילוי נאות: עמית שמיר הוא מנכ"ל קרן הגידור קפלר קפיטל. אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. קפלר קפיטל ו/או הכותב מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל. פרסום מידע זה אינו מהווה הצעה לציבור להשקעה בשותפות. ההשקעה בשותפות הינה על בסיס הצעה פרטית בלבד, בכפוף למגבלות כמפורט בהוראות הדין החל, ולפי שיקול דעתו המוחלט והבלעדי של השותף הכללי.

תגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page