top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים - נובמבר



דני, מרק ואני חכנו בסבלנות לחודש נובמבר. זהו חודש משמעותי עבור השקעה מרכזית של קרן קפלר בחברת Atento סימבול (ATTO). החברה צפויה לדווח את התוצאות הרבעוניות שלה ב-13 לחודש ולערוך שיחת ועידה למחרת. בנוסף, החברה תערוך את יום המשקיעים הראשון בתולדותיה ב-18 לחודש.

מי שקרא את הפוסטים הקודמים:

כבר מכיר את התזה שלנו על החברה, לכן לא אכתוב שוב את הסיבות להשקעה בחברה. בעת כתיבת הפוסט הראשון היינו בהפסד על הנייר, וכעת אנו ברווח, אך עדיין קיים פער עצום בין המחיר שהחברה נסחרת בו לבין השווי שאנו ומשקיעים גדולים אחרים מעריכים.


מרק, שותף שלי וה-CIO של קרן קפלר, ייצג אותנו ביום המשקיעים של החברה בניו-יורק. החלטנו לתת לקוראים של הבלוגים שלנו הזדמנות לשאול שאלות דרכנו. אנו נבחר את השאלות הטובות ביותר שיגיעו מהבלוג שלי ומהבלוג של מרק ודני. הרעיון הוא לאפשר למתעניינים גישה להנהלת החברה, שמוגבלת לקרנות וגופים גדולים כמו גולדמן זאקס. לאחר יום המשקיעים, מרק ואני נסכם את התובנות מהנסיעה והתשובות של ההנהלה בפוסט נפרד.


כמה מילים על מרווח בטחון

בהשקעות בקרן, אנו שואפים להקטין את הסיכון להפסד הון פרמננטי למינימום האפשרי, ע"י רכישה של מניות במחיר בו יש פער משמעותי בין הקניה לשווי שאנו מעריכים לחברה. למשל במקרה של ATTO, התחלנו לרכוש לאחר שמחיר המניה ירד בשנתיים האחרונות מ-12 דולר ל-3 דולר, ואף היה ב-2 דולר לתקופה קצרה. אנו מאמינים שבמחירים שהחברה נסחרת כעת, אנו מגנים על עצמנו מהפסד הון פרמננטי. להערכתנו, החברה שווה יותר מפי 2, וקל להתרכז רק ברווח הצפוי מההשקעה. אך זו תהיה טעות קשה, חובה תמיד להתייחס באותה רצינות גם לסיכונים בהשקעה, כי בכל השקעה ישנם סיכונים. תשלום מחיר זול יותר נותן עוד שכבת הגנה במקרה של טעות.

הערה חשובה - אם אתם משקיעים בחברות שדועכות בקצב מהיר או בעלות חוב עצום, שנסחר בתשואה גבוהה, וטעיתם בתזה שלכם - במקרים כאלו, גם מחיר זול לא יגן עליכם. אין הבדל אם השקעתם ב-10 דולר למניה או ב-2 דולר למניה אם החברה שווה 0. בשני המקרים אתם תפסידו 100% מהכסף שלכם.


אתם מוזמנים לשלוח שאלות להנהלת Atento.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page