top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תעמית שמיר

עדכונים - אוגוסט 2020


פוסט העדכונים האחרון נכתב בחודש יוני, ובהחלט הגיע הזמן לפוסט עדכונים חדש, אז נתחיל:


1. שגריר - לשמחתנו, התזה בכיוון הנכון (למרות שהמניה לא משקפת את זה). נכנס משקיע לחברת הבת גוטו, שיספק את המזומנים לפעילות חברת הבת. עדיין, הדעה של רוב המשקיעים בשוק ההון ששגריר תמשיך להזרים מזומנים לגוטו. לדעתנו, פרק זה נגמר, שגריר תחפש השקעות חדשות ובתקווה גם תחלק קצת דיבידנד לבעלי המניות, שסבלו לא מעט בשנים האחרונות. ביקשנו יפה מהבעלים וההנהלה להכין מצגת לשוק ההון, שמסבירה את הכיוון העסקי של שגריר לאחר העסקה, נקווה שאכן הם יעשו את זה בסמוך לפרסום הדוחות הכספיים. למי שלא שמע את שיחת הוידאו שערכנו לאחר העסקה, נתן לקרוא פה סיכום של שיחת הוידאו.


2. אטנטו (Atento) - כמות הביקורת שקיבלתי על ההשקעה באטנטו היא חסרת פרופורציות, במיוחד שהמניה הייתה באזור 0.8 דולר (לפני איחוד המניות - שווה ערך לכ-4 דולר היום). השקעות בחברות Turnaround אינן פשוטות, אך אם הן מצליחות התגמול בהתאם. מאז העדכון הקודם, הבעלות בחברה אכן התחלפה כמו שכתבתי שיקרה. הקרנות שהעניקו את המימון ל-Bain Capital "רכשו" את המניות וכעת הן מנהלות את ההצגה. חשוב לזכור שהן למעשה קבלו את המניות של אטנטו בגלל שביין לא החזירה את החוב, והמניות היו הביטחונות של החוב. המשמעות היא שהקרנות הללו לא הולכות להחזיק את המניות של אטנטו לפרק זמן ארוך. להערכתי, מה שסביר מאוד שיקרה הוא שיפור תפעולי חזק בחברה לצורך מכירה.

זוכרים את האג"ח שנסחר ב-60 סנט וכולם חשבו שהחברה הולכת לפשיטת רגל, אז הוא כרגע כבר נסחר ב-95, ותיקן את רוב הירידה, בניגוד למניה. להערכתי, עוד כחודש החברה תמחזר את החוב שלה, ותוריד גם את הסיכון הזה. זה אירוע מרכזי מאוד בתהליך הטרנספורמציה של החברה.

המניה כיום נסחרת ב-$10, כאשר בהערכות שלי היא שווה לפחות כ-$40 עוד לפני שיפור עסקי נוסף. הלילה, קראתי דוח עדכני של אנליסט שהעריך את השווי שלהם לפי EBITDA של כ-$137 מיליון ומכפיל EV/EBITDA של כ-4.5X, כאשר המתחרים נסחרים במכפיל של 7X. אני יכול להסכים כי שלב הזה מגיע לאטנטו מכפיל קצת יותר נמוך מהמתחרים, נניח 6, אבל לא 4.5 זה מוגזם. בכל מקרה, לסקרנים שבניכם, גם בהנחות המחמירות הללו, האנליסט הגיע למחיר למניה של $20, כפול מהמחיר בשוק. להערכתי, עם פרסום הדוחות הקרובים, האנליסט יצטרך לעדכן את המודל ואת מחיר היעד שלו. בימים אלו אני עובד על כתיבת תזה מקיפה באנגלית שמתייחסת לכל הנקודות החשובות בבחינת ההשקעה בחברה.


3. אג"ח של שוהם - אין לי יותר מדי מה להרחיב בנושא הזה. למרות שבקרן קפלר אנו מתמקדים בעיקר במניות, כאשר ישנה הזדמנות מעניינת באג"ח אנו מנתחים אותה. כתבתי בזמן אמת על ההזדמנות בפוסט: האם ישנה הזדמנות באג"ח של שוהם? . המחיר של אגרות החוב ב' התקרב לפארי ומכרנו אותן והמחיר של אגרות החוב א' גם עלה משמעותית והחלטנו להקצות את ההון להזדמנות השקעה אחרת שהייתה טובה יותר. אני בהחלט מאמין, שמי שיחזיק את אגרות החוב עד לפירעון יקבל את כספו. זו דוגמה טובה להזדמנויות ששוק ההון מעניק מדי פעם, אבל צרכים להיות מוכנים מראש.


4. רפק - מאז הפוסט של דני, שותף שלי, השווי של החברה עלה משמעותית. רפק נשארה חברה שתענוג להחזיק אותה ואנו שמחים שהייתה לנו סבלנות להחזיק אותה גם בתקופה שהיא פחות הגיבה להודעות החיוביות. אנו ממשיכים להאמין בחברה ובדרך שלה לשווי הוגן ומחכים לדוח...


5. פלוס 500 - החברה הוציאה דוח מעולה. כמו שכתבתי בעדכונים הקודמים, המשקיעים יזכו להיפגש עם המזומנים על ידי דיבידנד ורכישות חוזרות של מניות. ביום של פרסום הדוח, ניתחנו מהר את המספרים והחלטנו להגדיל את הפוזיציה בקרן. נראה שמר שוק לא התרגש מהדוח, ומישהו שאל אותי באותו יום, אם הדוח כל כך טוב למה המניה מגיבה כל כך חלש? התשובה שלי היתה: "לא יודע להסביר תגובות בשוק ההון בטווח הקצר. כמו שלא ידעתי להסביר למה האג"ח של שוהם נתקע, למה רפק הייתה (ועדיין) כל כך זולה ולמה עדיין שוק ההון לא מאמין לשגריר שהם לא יזרימו כסף לגוטו. אנחנו משקיעים על בסיס המחקר שלנו והאמונה שאנחנו צודקים. לרוב אנחנו צודקים בטווח בינוני -ארוך. לפעמים טועים ומנסים להשתפר לפעם הבאה."


בעדכון הבא, אנסה להתייחס גם לרבל ושלאג תעשיות, שעדיין לא פרסמו את הדוח לרבעון השני.


בהצלחה בהשקעות,

עמית שמיר

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page